Friday 25 November 2011

STEVEN SPIELBERG DERMA BERJUTA RINGGIT KEPADA NEGARA HARAM ISRAEL BAGI MENERUSKAN AGENDA PEMBUNUHAN.

Steven Spielberg
Siapa tidak kenal dengan Steven Spielberg. Penerbit filem pecah pangung tersohor dari Hollywood. Mungkin masih ramai daripada kita yang tidak tahu dan mungkin ada yang tidak peduli bahawa Steven Spielberg merupakan antara nama yang telah disenarai hitamkan oleh Liga Arab kerana dia telah menderma USD1 Juta (RM3.12 Juta) kepada negara haram Israel sewaktu konflik bersenjata dengan Lebanon pada tahun 2006 yang menyaksikan ramai umat Islam tidak bersalah dibunuh dengan kejam.

KOSMO 12 November 2011 m/s 46

Jadi saya berpendapat umat Islam yang keluar menonton filem lelaki ini di pawagam hanya menyumbang kekayaan kepadanya untuk membunuh umat Islam di Palestin. Wajarkah begitu?. Saya berpendirian bahawa umat Islam hedaklah memboikot filem terbitan lelaki Yahudi ini bukan sebab dia Yahudi tetapi kerana dia secara terang terangan menyokong negara Haram Israel bagi membunuh dan menidas umat Islam.

Walau bagaimanapun saya kurang bersetuju terhadap sesetengah pihak yang memboikot sesuatu produk secara membuta tuli tanpa memastikan sama ada syarikat tersebut benar-benar meyokong negara haram Israel. Mudahan saya tidak bertindak secara membuta tuli.

Firman ALLAH swt maksudnya:


"Wahai orang–orang yang beriman, Jadilah kamu orang yang selalu menegakkan kebenaran kerana Allah, menjadi saksi dengan adil dan janganlah sekali–kali kebencian kamu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah kerana adil itu lebih dekat kepada taqwa. Bertaqwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kau kerjakan". (Surah al Maaidah : 8)
Setelah sahih syarikat tersebut mempunyai pertalian dengan negara haram Israil yang saban hari membunuh kanak-kanak Islam tidak berdosa, barulah usaha boikot dijalankan secara besar-besaran. Ini kerana kita kasih saudara kita di Palestin sama seperti kita kasih kepada diri sendiri. Masalah Palestin adalah masalah seluruh umat Islam. Seluruh umat Islam bertanggungjawab membebaskan Palestin daripada kezaliman syaitan Israel.
Sabda Nabi saw maksudnya:
"Tidak beriman salah seorang dari kalian sehingga ia mencintai untuk saudaranya segala (kebaikan) yang dicintainya untuk dirinya sendiri" (HR. al- Bukhari dan Muslim).
"Sesungguhnya seorang Mukmin kepada Mukmin yang lain seperti satu binaan, sebahagiannya menyokong sebahagian yang lain." (HR. al- Bukhari dan Muslim).




 Lihatatlah kekejaman Syaitan Israel terhadap saudara kita di Palestin. Patutkah kita duduk berdiam diri sahaja? Saudara kita dibunuh dan disiksa saban hari, patutkah kita berasa selesa tanpa berbuat apa-apa?. Tepuk dada tanya Iman.

Masjid-masjid juga boleh menyenaraikan produk-produk keluaran syarikat yang menyokong negara haram Israil secara sahih di papan kenyataan dengan menyatakan sumber maklumat tersebut diperolehi supaya orang awam tidak menjadi umat ikut-ikutan secara membuta tuli tanpa mengkaji.

Saya juga berpendapat sudah tiba masanya pihak pemerintah sendiri menyenaraikan produk-produk keluaran syarikat yang menyokong negara haram Israil untuk diboikot. NGO-NGO Islam juga hendaklah memberi kesedaran kepada masyarakat tentang usaha boikot ini asalkan boikot tidak dilakukan secara membuta tuli yang akhirnya menzalimi orang lain. Kita hendaklah berfikir serta bertidak secara rasional dan bukan secara emosi semata-mata.





Kita berdoa mudahan ALLAH swt menghancurkan penzalim ini dan sekutu jahat mereka. Kita berdoa agar umat Islam bersatu padu dan berpegang teguh dengan ajaran Islam yang sebenar.

Firman ALLAH swt maksudnya:


“Berpeganglah kamu dengan tali-tali Allah dan jangan kamu berpecah belah." (Ali Imran: 103)



Abu Umair 24.11.2011

No comments:

Post a Comment